pátek 25. ledna 2013

Oblečení pro psy šité na míru




Když jsme začínali šít oblečení pro pejsky, moc mě bavilo vybírat látky. Měla jsem představu, jak má obleček vypadat a když jsem našla materiál, ze kterého by jej bylo možné ušít, měla jsem radost jako malá holka. Samozřejmě, že si nemyslím, že můj vkus budou sdílet všichni majitelé pejsků, ale nemohla bych pustit do prodeje výrobek, který se mi nelíbí. Dodnes, když vidím nějakou látku, která mne zaujme, hned si začnu představovat, co by se z ní dalo ušít a jaký střih bychom mohli použít. Látky a vlny, to je moje království.

Trošku složitější už to je se střihy. Když se dívám kolem sebe po všech pejscích, které vídám a každý den potkávám, tak mě napadá, že neznám rozmanitější rasu. Jsou maličcí i obrovští, Štaflíci i Špagetky, dámičky i svalovci. Až se chce říci „každý pes, jiná ves“ - v tom dobrém slova smyslu :-). A tato nikdy nenudící rozdílnost je na nich právě to úžasné. Jenže co si má počít „chudák“ návrhář oblečení pro pejsky, když jim všem chce umožnit pořídit si padnoucí obleček?

Snažíme se ze všech sil vymýšlet střihy s co největší možností rozptylu v mírách. Abychom obsáhli co nejširší publikum, rozhodli jsme se nevytvářet velikosti na chlup stejné, ale necháváme v rámci jedné velikosti určitý rozsah. Naši zákazníci jsou tudíž nuceni u každého oblečku prostudovat tabulku velikostí, ale to už je daň za širší nabídku v rozměrech.

I tak se najdou pejsci, kteří se nám do tabulek nevejdou. To ale není žádný problém. Pro jejich páníčka to znamená jednoduchý postup: vybrat si obleček, který se mu z naší nabídky líbí. Spojit se s námi, my zjistíme, zda máme k dispozici materiál. A změřit svého hafana. Rozměry, které potřebujeme  pro ušití oblečku na míru, jsou obvod krku v místě obojku, obvod v nejširším místě hrudníku a délka od kohoutku k ocásku. U obvodových mír je dobré krejčovský metr moc neutahovat a vložit pod něj jeden až dva prsty. Neví-li si zákazník s měřením pejska rady, připravili jsme názorný postup, jak změřit pejska. My vytvoříme pejskovi střih, který založíme do naší „střihotéky“, obleček ušijeme a pošleme. Potom už jen čekáme na reakce :-). Musím se přiznat, že čekáme napjatě, přece jenom, když svého zákazníka často ani nevidíte a šijete na dálku!! Když se majitelka či majitel ozve, že obleček sedí, zazní naše „uf“ a střih máme uložen pro příště.  Samozřejmě, že i na oblečky na míru platí reklamační řád a možnost vrácení zboží do 14 dnů bez udání důvodu. Musím se ale pochlubit, že se nám ještě žádný obleček ušitý na míru nevrátil. To už ale ťukám „ťuk, ťuk, ťuk“, abych to nezakřikla.








Žádné komentáře:

Okomentovat